سرپرست طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم کشور تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مهندس سهرابی در جلسه ستاد جهش تولید در دیمزارها، با بیان این که این میزان سطح شامل مزارع گندم، جو، نخود و دانه‌های روغنی است، بیان کرد: استان کرمانشاه یکی از ۱۵ استان در طرح جهش تولید دیمزارهاست که خوشبختانه در اجرای طرح و پوشش بیمه محصولات، پیشرو بوده است.

وی سپس به توسعه کشاورزی قراردادی پرداخت و افزود: برنامه‌ریزی شده است تا ارائه بذر، کود و سموم و حمایت‌ها در قالب کشاورزی قراردادی قرار گیرد تا کشاورزان به این سمت سوق پیدا کنند.

سرپرست طرح گندم در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر کاشت محصولات زراعی به اتمام رسیده و در مرحله داشت هستیم گفت: باید در مرحله داشت به مدیریت آفات، بیماری‌ها و مبارزه با علف‌های هرز توجه شود.

وی همچنین به تاثیر تغذیه گیاهی بر تولید اشاره و تصریح کرد: توصیه می‌شود مصرف کودهای شیمیایی همچون اوره، ریزمغذی‌ها و محلول‌پاشی با استفاده از ظرفیت کارشناسان انجام گیرد.

سهرابی هدف از حضور در استان را پیگیری روند اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها و بازدید و بررسی از وضعیت مزارع گندم استان عنوان کرد تا از نزدیک با مسائل و مشکلات پیشرو این دو دستور کار آشنا شویم و در جهت رفع موانع تصمیمات لازم اتخاذ کنیم.

گفتنی است؛ در نشست ستاد جهش تولید در دیمزارهای استان کرمانشاه مهندس اصغری مدیرکل سبزی و گیاهان جالیزی، دکتر اخیانی مشاور معاون وزیر در حاصلخیزی خاک، مهندس قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه و دیگر مسئولان استانی نیز حضور داشتند.