سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: امسال ۳۶۰ میلیارد تومان و برای سال آینده ۵۶۰ میلیارد تومان منابع بلاعوض برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور پیش‌بینی کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی‏، عارف نوروزی در حاشیه شصت و دومین جلسه ستاد ملی طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور و رونمایی از اساسنامه صندوق حمایت از توسعه زراعت در دیمزارها، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توانمند سازی مناطق روستایی و دورافتاده کشور و کمک به حفظ استقلال اقتصادی و حفظ کشور از تکانه‌های بیرونی، طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور را با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی از ۲ سال گذشته شروع کرده است و سال گذشته طرح به صورت آزمایشی اجرا شده است.

وی افزود: اجرای آزمایشی این طرح موفق بوده و با اذن مقام معظم رهبری، سال دوم طرح را شروع کردیم و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار را هدفگذاری کرده‌ایم که ۲.۵ میلیون هکتار از این میزان محقق شده و ۱۰۰ هزار هکتار تا دو ماه آینده به زیر کشت می‌رود.

نوروزی خاطرنشان کرد: با توافقی که با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم این رقم تا ۵.۲ میلیون هکتار در سال زراعی جدید افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) سال گذشته برای این طرح ۱۳۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض اختصاص داده است، عنوان کرد: امسال ۳۶۰ میلیارد تومان و برای سال آینده ۵۶۰ میلیارد تومان منابع بلاعوض برای این طرح پیش‌بینی کرده‌ایم.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افزود: با تولیداتی که از توسعه کشت دیم خواهیم داشت، سالانه حدود یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی رقم خواهد خورد، همچنین درآمد کشاورزان افزایش می‌یابد و اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

نوروزی تاکید کرد: ظرفیت‌های آموزشی، ترویجی و ماشین‌آلات برای جهش اقتصادی مناسب در این حوزه به کار گرفته خواهد شد. در خصوص شرایط اقلیمی هم با وجود مراکز علمی و تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی از ورود در عرصه‌هایی که با ریسک مواجه هستند، هشدار داده می‌شود.