قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز در پاسخ به عضو شورای مرکزی طی نامه‌ای اعلام کرد:

با بی‌توجهی به منافع ملی بر طبل تفرقه‌افکنی نکوبیم

دکتر عنایت الله بیابانی، قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز با انتشار نامه‌ای خطاب به مسعود اسدی، عضو شورای مرکزی خانه کشاورز استان خوزستان ضمن گلایه از اظهارات وی در نامه ارسالی به دبیرکل خانه کشاورز به وی توصیه کرد که در چارچوب شرح وظیفه و اساسنامه حرکت کند و به مشی دبیرکل خانه کشاورز که پاسداشت منافع ملی کشور است احترام بگذارد و در این برهه از زمان با اینگونه مکاتبات غیرضرور ساحت این بزرگترین تشکل صنفی کشاورزان را به مسایلی جز حقوق کشاورزان آلوده نکنید.

 در بخش‌هایی از نامه آمده است: بازگشت به مرقومه خالی از مهربانی جنابعالی به آگاهی می‌رساند. اقدامات و شرح وظیفه خانه کشاورز براساس اساسنامه و مرامنامه تعریف و اجرا می‌شود و توسط اعضای شورای مرکزی موردنظارت دائم می‌باشد و برکسی پوشیده نیست. مطالب عنوان شده در نامه بیشتر از این‌‌که یادآوری شرح وظایف باشد بوی بی‌مهری می‌دهد و حاصل تراوشات ذهنی جنابعالی است که در این ایام از سوی کسانی شاهدیم که منافع ملی را نادیده انگاشته و بر طبل تفرقه‌افکنی می‌تازند و از کاهی کوه می‌سازند. به نظر می‌رسد در این برهه از زمان که نیازمند وحدت هستیم بیان چنین مطلبی تاخت و تاز به دولت محترم است که موردنظر بیگانگان و نااهلان می‌باشد. درج مطالب شما در گروه‌ها و نشریه‌ای که به‌طور روشن در برابر دولت موضوع دارند نیز حاکی از همین مدعاست.

در بخش دیگری از نامه می‌خوانیم: فراموش نکنیم که ما کشاورزیم و بر دردهای دل خود و همراهان و همکارانمان آگاه. ما بر بی‌مهری‌ها و کوتاهی‌هایی که در طول زمان‌ها بر صنف صبورمان شده اشراف داریم و برای احقاق حقوق حقه خود در تلاش شبانه‌روزی بوده و هستیم، اما مرام کشاورز مردانگی است؛ و اگر شرایط زمان در کشوری که همه چیز ماست و دولتی که منتخب مردم و در فکر و عمل برای اصلاح امور است را درک نکنیم و بی‌مهابا و با بی‌انصافی بر او بتازیم از مرام، معرفت و مردانگی ما به‌دور است. همگان شاهدند که در گذشته نیز هر آنچه گذشت با درک شرایط و امکانات هر دولت بوده است. از سویی تصمیمات و تلاش‌های ما همواره با نگاه و اولویت‌دادن به منافع ملی کشور و فارغ از گرایشات سیاسی کوتاه مدت بوده است.
در بخش دیگر نامه آمده است: به هر صورت بی‌گمان عدم آگاهی‌های عمدی یا سهوی شما از مسایل جاری کشور و محدودیت‌های موجود، موجب تنظیم چنین نامه‌ای است که قبل از رویت مخاطب در نشریه و گروه‌ها درج شده است.

منبع: اقتصاد سبز