جلسات خانه کشاورز گیلان در راستای بررسی مشکلات کشاورزان برگزار شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در جلسه اعضای خانه کشاورز استان بر برگزاری نشست هایی در راستای کاهش مشکلات و موانع در رسیدن به اهداف و اجرای رسالت خطیر خانه کشاورز برای کاهش هزینه‌های تولیدات کشاورزی، افزایش درآمد کشاورزان، ثبات در قیمت برخی از محصولات کشاورزی در سطح استان و کلان، تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، جلسه اعضای ستاد خانه کشاورز استان گیلان امروز (دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت) به ریاست مهندس «درجانی» و با حضور معاونت تولیدات گیاهی و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی تشکیل شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در این جلسه در خصوص اهداف و برنامه های خانه کشاورز و در جهت کمک به کشاورزان استان و بهره وری بیشتر در بخش کشاورزی اظهار کرد: ما به توانمندي عظيم بخش كشاورزي در توسعه و سربلندي جمهوري اسلامي ايران به منظور فراهم کردن زمينه و شرايط لازم براي سازماندهي فعاليت هاي مشترك علاقه مندان و فعالان این بخش اعتقاد داریم و می بایست در این زمینه همه تلاش خود را بکار بگیریم.

درجانی همچنین بررسی مشکلات ساختاری که مانع تحقق بسترها و دستیابی زمینه های مساعد برای رشد و اعتلای کشاورزی است را از انگیزه های تشکیل این حزب سیاسی کشاورزی عنوان کرد و افزود: تشکل های غیر دولتی، هماهنگ و همراه با سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جای جای کشور، امری بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطر نشان کرد: خانه کشاورز نقش ویژه ای در جایگاه یک نهاد غیر دولتی با هدف سازماندهی و هماهنگ کردن کشاورزان سراسر کشور به منظور حمایت و احقاق حقوق این قشر زحمتکش، دارد.

درجانی در ادامه مهندس «منشی زاده»، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی را به عنوان نماینده سازمان در جهت برگزاری نشست و جلسات کاربردی با اعضای خانه کشاورز و بخش‌های سازمان و تشکل مربوطه معرفی کرد و افزود: این نشست ها در راستای کاهش مشکلات و موانع در رسیدن به اهداف و اجرای رسالت خطیر خانه کشاورز برای کاهش هزینه‌های تولیدات کشاورزی، افزایش درآمد کشاورزان، ثبات در قیمت برخی از محصولات کشاورزی در سطح استان و کلان، برگزار شود.

همچنین مهندس «الماسی» و مهندس «منشیزاده» نیز مطالبی را در حوزه فعالیت خود در جهت همکاری و کاهش مسائل و مشکلات خانه کشاورز ارائه نمودند و راهکارهایی را برای هر چه بهتر پیش بردن اهداف این تشکل بیان کردند.

در ادامه این جلسه هر کدام از اعضای هیئت خانه کشاورز به بیان مسائل و مشکلات موجود پرداختند و خواستار همکاری و هماهنگی بیشتر با ریاست سازمان و همکاران این بخش شدند.

در پایان این جلسه نیز مقرر شد اولین نشست اعضای خانه کشاورز با همکاران سازمانی و یا سایر تشکل‌های مرتبط تا سه هفته آینده برگزار شود.

منبع:

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان

در این جلسه آقایان دکتر رحمت سمیعی، دکتر ساعی، بابازاده، مهندس علیپور و رستمی از اعضای خانه کشاورز حضور داشتند.