مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم و ۶۷ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا ۱۷ اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، مرتضی سعادتی‌کیا با اعلام اینکه امسال، گندم به قیمت هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به صورت تضمینی خریداری می‌شود و علاوه بر آن جایزه ۱۰۰۰ تومانی برای هر کیلوگرم گندم تحویلی پرداخت می‌شود، گفت: ارزش گندم‌های خریداری شده تاکنون ۱۳ هزار و ۱۱۷ میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از چهارم فروردین ماه سال جاری در کشور آغاز شده است، اظهار کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان جنوبی و ایلام تاکنون وارد عملیات خرید این محصول شد‌‌ه‌اند.
سعادتی کیا با اشاره به اینکه خوزستان پیشتاز تحویل گندم در کشور است، تصریح کرد: در این استان، ۶۸۰ هزار تن گندم خریداری شده و پس از آن، استان‌های کرمان با ۸۸ هزار تن، فارس با ۷۴ هزار تن و ایلام با ۵۸ هزار تن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت نسبت به خرید تضمینی ۶۷ هزار تن دانه‌‌ی روغنی کلزا به ارزش ۹۷۰ میلیارد تومان در استان‌های ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد اقدام شده است.