دبیر خانه کشاورز گلستان گفت: جهاد کشاورزی با کشت قراردادی برای مصرف بازار داخل و کشت سفارشی برای صادرات به کشورهای دیگر، گلخانه داران را از فروش محصول خود مطمئن کند.

علی قلی ایمانی اظهار کرد: در الگوی کشت بنا داریم کشت سبزی و صیفی را به سمت تولید گلخانه‌ای ببریم تا بتوانیم با آب کمتر، تولید بیشتری داشته باشیم تا اگر صادراتی هم داشته باشیم آب مجازی از کشور خارج نشود.

دبیر خانه کشاورز گلستان افزود: میزان تولید در گلخانه‌ها ۱۰ برابر بیشتر از کشت در فضای باز بوده و ما باید بازار فروش این محصولات را فراهم کنیم زیرا بازار داخلی به تنهایی جوابگو نیست.

ایمانی ادامه داد: هزینه احداث، داشت و مدیرتی گلخانه بالا است پس باید شرایطی فراهم شده که کشت گلخانه ای اقتصادی شود.

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌های لازم برای توسعه گلخانه‌ها باید فراهم شود، اضافه کرد: وام‌های سریع و ارزان در اختیار بهره برداران با دوره تنفس بالا قرار گرفته تا تولید برای آنها صرفه داشته باشد.

دبیر خانه کشاورز گلستان با اشاره به اینکه مهم‌ترین موضوع در بخش گلخانه‌ها بازار فروش محصولات است، گفت: باید با کشت قراردادی و سفارشی گلخانه داران را حمایت کنیم.

ایمانی توضیح داد: کشت قراردادی برای مصرف بازار داخل کشور و کشت سفارشی به سفارش کشورهای واردکننده و با بستن قرارداد با کشورهای مبدا باید انجام شود تا بهره برداران از فروش محصول خود اطمینان داشته باشند و جلو ضرر و زیان احتمالی گرفته شود.

مهر/