مدتی است کشاورزان بویژه کشاورزان صیفی‌کار و پیازکار محصولات خود را به نازل‌ترین قیمت هم نمی‌توانند بفروشند. سپاه پاسداران کرمان برای جلوگیری از ضرر و زیان آنها ورود کرده است.

مسعود اسدی رئیس مجمع هماهنگی تشکل‌های کشاورزی کشور در گفتگو با فارس گفت: تولید پیاز در منطقه کرمان به حدی است که به دلیل عدم برنامه ریزی از سوی دولت به نازل‌ترین قیمت رسیده و در حالی که سازمان تعاون روستایی هر کیلو پیاز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۴۵۰ تومان خریداری می‌کند که پول هزینه‌های کشاورز هم درنمی‌آید، سپاه کرمان به تازگی ورود کرده و هر کیلو پیاز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هزار تومان خرید می‌کند و خودرو هم برای حمل در اختیار کشاورزان می‌گذارد.

اسدی اضافه کرد: دلیل کاهش شدید قیمت مشکلات دولت در نبود صنایع تبدیلی و عدم توجه به بخش بازرگانی محصولات کشاورزی و اجرا نکردن الگوی کشت است.

 مسعود اسدی تأکید کرد: اقدام سپاه پاسداران برای کشاورزان بسیار حائز اهمیت بوده و بارقه امیدی در دل کشاورزان ایجاد کرده است، بنابراین مجمع هماهنگی تشکل‌های کشاورزی کشور به نمایندگی از کشاورزان منطقه نامه‌ای به فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشته و از اقدامات این نهاد تشکر و قدردانی می‌کند.