رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پیامی با تسلیت درگذشت دکتر بهزاد قره‌یاضی بنیانگذار پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، مرجع ملی ایمنی زیستی، گفت:بی گمان دستاوردهای گران‌سنگ ایشان در جای جای کشور و به ویژه در بخش کشاورزی ماندگار است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا در پیام تسلیت رییس سازمان حفاظت محیط زیست آمده است :در حیرتم که چگونه عرض تسلیت دهم؛ بی‌تردید اندیشه و تلاش خدمت گزاران صدیق کشور هیچگاه از یاد نخواهد رفت و آثارشان بر صفحات نوین تاریخ ایران به یادگار خواهد ماند. اگرچه همه ما خزان عمر را به نوبت نشسته‌ایم، لیکن این خزان زودرس و زود هنگام چنان سنگین و جگر خراش است که هیچ کلامی نمی‌تواند تسلی بخش آن باشد. افسوس که شمع زندگی دکتر قره یاضی بسی زود خاموش شد و دست روزگار بوته زندگی او را چه بی ملاحظه از جا کنده است.

عیس کلانتری در بخش دیگری از این پیام تسلیت آورده است : همکار دیرین ما، زنده یاد دکتر قره یاضی بنیانگذار پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، مرجع ملی ایمنی زیستی و در شمار دانشمندان و برجسته ترین محققان بخش کشاورزی ملی و بین المللی بوده‌اند. بی گمان دست‌آوردهای گران سنگ ایشان در جای جای کشور و به ویژه در بخش کشاورزی ماندگار است. صداقت در عمل، تعهد، پشتکار و دردمندی نسبت به مسائل و مشکلات بخش کشاورزی از ویژگی های بارز این همکار ارجمند است.

«در گذشت ناباورانه ی این همکار ارجمند و نو اندیش و خلاق، برای من ضایعه ای غمبار و جبران ناپذیر است. همچنین این غم تاسف آمیز برای کشور و جامعه‌ی  فرهیخته‌ی هیات‌های علمی، دانشگاهیان بسیار سخت می‌نماید.

لذا با کمال تاسف و تاثر اینجانب این مصیبت بزرگ را به همه ی اصحاب علم و فضیلت همراهان و ارادتمندان به آنمرحوم به خاندان شریف و همه وابستگان عزادارش تسلیت و تعزیت عرض می کنم. از درگاه خداوند باریتعالی برای آنمرحوم غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگانش صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم. ‌

خداوندا او اکنون به سوی تو بازگشته است. به پاس خدمات ارزنده و خیراندیشانه اش او را در جوار عنایت خود پذیرا باشید و با مقربان درگاهت و برادر شهیدش محشورش بگردان.»

دکتر بهزاد قره یاضی، رییس سابق پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی شنبه، ۱۵ خرداد بر اثر ابتلا به کرونا  دار فانی را وداع گفت.