ائتلاف خانه کشاورز با نظام صنفی کشاورزی حامی حقوق کشاورزان است.

دبیر اجرایی خانه کشاورز استان هرمزگان گفت: ائتلاف خانه کشاورز استان هرمزگان با نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بندرعباس به‌عنوان دو تشکل حامی حقوق کشاورزان به منظور رفع تنگناها و بهبود فضای کار برای تولید صورت می‌گیرد.

به گزارش تابناک هرمزگان، خانه کشاورز استان هرمزگان و سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بندرعباس عصر امروز در نشستی ائتلاف خود را برای همکاری به‌ منظور پیگیری مشکلات کشاورزان اعلام کردند.

این دو تشکل در مجموع بیش از 14 هزار کشاورز هرمرگانی را تحت پوشش برنامه‌ها و فعالیت‌های خود دارند.

دبیر اجرایی خانه کشاورز استان هرمزگان با بیان اینکه ائتلاف خانه کشاورز استان هرمزگان با نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بندرعباس به‌عنوان دو تشکل حامی حقوق کشاورزان به منظور رفع تنگناها و بهبود فضای کار برای تولید صورت می‌گیرد، افزود: این دو نهاد با جدیت و به پشتوانه حضور کشاورزان استان کار خود را آغاز کرده و همچنان با قوت به کار خود ادامه می‌دهند.

ابوطالب جوادی بیان کرد: نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی تشکل دیگری است که بر اساس دستورالعمل صادره از جانب دولت بوجود آمده که مرامنامه و اساسنامه آن مصوب هیأت دولت است.

وی گفت: اجازه عملکرد نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی را دولت صادر کرده و در حوزه عمل به وزارت جهاد کشاورزی نیز ابلاغ شده است. البته آنچه خانه کشاورز در استیفای حقوق کشاورزان انجام می‌دهد در نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی نیز به ترتیب عمل می‌شود و بهتر دیدیم که با هدف بهره‌گیری از انچه در وظایف مسؤولان نظام صنفی در حمایت از کشاورزی و کشاورزان است، خانه کشاورز هم سهم خود را ایفا کند.

دبیر اجرایی خانه کشاورز هرمزگان ادامه داد: برای آنکه ائتلاف میان خانه کشاورز و نظام صنفی کشاورزی نیز از وجاهت لازم برخوردار باشد با مقام عالی دبیر‌کل خانه کشاورز کشور و قائم مقام خانه کشاورز کشور نیز مذاکره و کسب صلاحدید شد و امیدواریم این حرکت مشترک بتواند زمینه‌ساز رفع مشکلات و رفع تنگناهای کشاورزان سختی‌دیده و پرتلاش هرمزگان باشد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی شهرستان بندرعباس نیز در این نشست با بیان این که این نظام صنفی از ابتدای تأسیس تاکنون مددکار واقعی کشاورزان نبوده است، افزود: امیدواریم در دوره جدید بتوانیم با همکاری سازمان جهادکشاورزی و سازمان تعاون روستایی و با همگامی خانه کشاورز گامی در جهت رفع مشکلات کشاورزان استان و چاره‌جویی برای مهار معضلات این بخش برداریم.

هادی جوادی عنوان کرد: در سطح کشور نیز رئیس نظام صنفی و منابع طبیعی عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران است و تلاش ما در استان‌ها ایجاد فضای همدلی و تلاش برای رشد تولید، رفع مشکلات کشاورزان و ایجاد رویه واحد در پیگیری مشکلات با خانه کشاورز است که با روحیه‌ای که در هر دو تشکل وجود دارد، دستیابی به این مهم میسر خواهد بود.

وی با اشاره به دوره سه ساله فعالیت هیأت رئیسه نظام صنفی و منابع طبیعی شهرستان بندرعباس و آغاز آن از ماه گذشته، خاطرنشان کرد: از ابتدا یک هدف‌گذاری واحد و مدونی در حوزه این تشکل صورت نگرفته اما هدف اصلی نظام صنفی کشاورزی کمک به تولید و ارتقای توان جامعه کشاورزان و روستایی است چرا که تاکنون کشاورزان در استان هرمزگان و به‌طور کل در سراسر کشور اتحادیه و یا تشکلی واحد برای پیگیری امور خویش را نداشته‌اند.

به گزارش فارس، در این نشست عباس خلاده و محمد باستین دو عضو دیگر هیأت رئیسه نظام صنفی و منابع طبیعی شهرستان بندرعباس، ضمن تقدیر از همکاری خانه کشاورز در شکل‌گیری اهدافی واحد در استان برای پیگیری امور کشاورزان بر ضرورت انسجام در برنامه‌ریز‌ی‌های مشترک تأکید کردند.

منبع: فارس

همچنین اعضای خانه کشاورز و نظام صنفی کشاورزی شهرستان بندرعباس در روستای رضوان با مهدی ترابی معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در خصوص مبارزه با آفات ملخ در این منطقه دیدار کردند.