در سال 99 با اتکا به جذب منابع مطلوبی که صورت گرفت، میزان تسهیلات اعطایی بانک کشاورزی از 38 درصد رشد برخوردار شد که این جهش در طول تاریخ بانک بی‌سابقه بوده است

روح‌الله خدارحمی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی امروز در کنفرانس خبری که به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی و با حضور جمعی از مدیران رسانه‌های تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: تجهیز منابع برای بخش کشاورزی یکی از مأموریت‌های اصلی بانک است و از سال 96 تاکنون ضمن رقابت با بانک‌های دیگر و با رعایت چارچوب‌ها بانک کشاورزی از رشد دو برابری جذب منابع برخوردار بوده است.
وی افزود: در سال گذشته بیش‌ترین رشد جذب منابع بانک در قرض‌الحسنه جاری رخ داده که از جمله منابع ارزان بانکی به‌شمار می‌رود.

خدا رحمی برقراری خط اعتباری به میزان 16 هزار میلیارد ریال برای تأمین بذر گواهی شده، 4 هزار میلیارد ریال برای شرکت‌های تأمین کننده کود و سم، یک هزار میلیارد ریال برای حمایت از احیای مرغ لاین آرین و ده هزار میلیارد ریال خط اعتباری ویژه طرح‌های اولویت‌دار بخش کشاورزی به‌ویژه صنایع تبدیلی را از جمله اقدامات مؤثر بانک کشاورزی برشمرد و خاطرنشان ساخت: پرداخت 1500 میلیارد ریال تسهیلات برای تأمین تجهیزات لازم برای ساخت واکسن کرونا به مؤسسه رازی و پرداخت 5 هزار میلیارد تومان فقط برای کمک به خرید تضمینی گندم در سال گذشته گوشه‌ای از اقدامات مؤثر بانک به‌شمار می‌رود.
به گفته وی تعیین تکلیف و بازگشت مجدد طرح‌های راکد و بلاتکلیف به چرخه تولید و فعالیت از جمله دیگر اقدامات می‌باشد که 96 درصد از حیث مبلغ و 90 درصد از نظر تعداد طرح‌ها با اقداماتی نظیر تمدید بدهی، تقسیط مجدد، رفع مشکل پرداخت اقساط و تخصیص تسهیلات تکمیلی محقق شده است.
مدیرعامل بانک کشاورزی با اعلام این خبر که در سال‌های 98 و 99 در مجموع هر سال یک هزار هکتار به سطح گلخانه‌های مدرن کشور افزوده شده متذکر شد: ایجاد سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی و توزیع «کشاورز کارت» از جمله حرکت‌های نوین بانک کشاورزی به شمار می‌رود.
خدارحمی مانده تسهیلات و مطالبات بانک از فعالان بخش کشاورزی را 114 هزار میلیارد تومان برآورد و یادآور شد: اعتبار بانک همسنگ با رشد بخش تسهیلات اعطایی رشد کرده است.