مدیرعامل سابق اتحادیه دامداران در واکنش به متهم شدن به سوء استفاده از موقعیت خود از سوی سازمان تعاون روستایی گفت: بنده به دلیل انتقادی که از وضعیت عرضه نهاده های دامی در سامانه بازارگاه داشتم، مورد غضب معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفتم.

سعید سلطانی مدیرعامل سابق اتحادیه دامداران ایران در واکنش به متهم شدن به سوء استفاده از موقعیت خود از سوی سازمان تعاون روستایی اظهار داشت: تعاونی و اتحادیه ها برای خود ارکان دارد و در مجمع آن به عنوان بالاترین رکن کلیه تصمیمات در آن اخذ می شود.

وی افزود: بازرس های قانونی نیز برای اتحادیه ها تعیین می شود تا بر امور اتحادیه نظارت کنند تا فعالیت آنها بر اساس قانون تعاون و اساسنامه و آین نامه و مصوبات هیئت مدیره باشد؛ هیئت مدیره نیز شخصی واجد شرایط را برای مدیرعاملی انتخاب می‌کند. مدیرعامل نیز هرگونه تصمیمی که می‌گیرد منطبق بر تصمیمات هیئت مدیره و در چهار چوب مصوبات مجمع، اساسنامه و آیین نامه ها است.

مدیرعامل سابق اتحادیه دامداران ایران با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی نیز سه وظیفه هدایتی، حمایتی و نظارتی دارد گفت: بر این اساس تعاون روستایی می تواند اتحادیه های تحت نظارت خود را حسابرسی کنند و چناچه مدیرعامل یا هیئت مدیره مرتکب خلافی شده باشند، می تواند آنها را برکنار و افراد دیگری را جایگزین کند.

منبع: تسنیم