مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از توزیع کود اوره با اولویت محصولات اساسی به ویژه گندم در بین کشاورزان کشور خبر داد.

حمید رسولی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: نیاز کشور به گروه کودهای ازته به خصوص کود اوره برای تمامی محصولات طبق برآوری که موسسه تحقیقات خاک و آب کشور داشته سه تا سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال است.

وی اظهار داشت: سهمیه ای که در سال جاری برای بخش کشاورزی توسط شرکت های پتروشیمی تصویب شده به میزان دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن کود اوره است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: با این وجود کشور در زمینه تولید کود اوره قدری با کمبود مواجه است بنابراین در توزیع این کود چاره ای بجزء اولویت بندی نیست.

وی افزود: بر همین اساس مطابق هماهنگی های صورت گرفته با استان های کشور تقاضا شده در توزیع کود اوره اولویت را به محصولات اساسی به خصوص گندم اختصاص دهند.

رسولی بیان داشت: در صورتیکه کود مورد نیاز محصولات اساسی در هر استان تامین شد پس از آن می توانند به نیاز کودی سایر محصولات هم پاسخ دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه به میزان کافی کود فسفاته و پتاسه در کشور تامین شده و به همین دلیل هیچ گونه محدودیتی از حیث توزیع این نوع کودها در بین کشاورزان وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یادآورشد: اوره یک کود پر مصرفی است و امسال بر اساس اولویت بندی به محصولات اساسی در بین کشاورزان توزیع خواهد شد.