رییس سازمان جنگل‌ها گفت: برای رسیدن به وضعیت نسبتا مناسب، باید در سال حدود چهار میلیون هکتار، اقدامات آبخیزداری انجام دهیم.

به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مسعود منصور، معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در رابطه با شرایط پوشش گیاهی کشور اظهار کرد: ما یک کشور خشک و نیمه‌خشک و به لحاظ پوشش جنگلی جزو کشورهایی با پوشش کم‌جنگل هستیم.
این مقام مسئول تاکید کرد: از ۱۲۵ میلیون هکتار عرصه کشور ما که در معرض فرسایش آبی است تا کنون در ۳۰ میلیون هکتار، عملیات آبخیزداری انجام شده و برای رسیدن به وضعیت نسبتاً مناسب، باید در سال حدود چهار میلیون هکتار، اقدامات آبخیزداری انجام دهیم.
وی افزود: نسبت به بسیاری از کشورها، یک چهارم سرانه متوسط جنگل را در کشور داریم، بنابراین از این جهت و به لحاظ شکنندگی که در اکوسیستم‌مان وجود دارد، جنگل اهمیت بیشتری خواهد داشت.
منصور با اشاره به این که براساس آخرین تصاویر ماهواره‌ای در سال ۲۰۱۹، در حال حاضر بیش از ۲ میلیون هکتار جنگل هیرکانی در نوار شمالی کشور وجود دارد، ادامه داد: ۶ میلیون هکتار جنگل زاگرس در شمال غربی و غرب کشور، در مجموع ۱۴.۳ میلیون هکتار جنگل در پنج ناحیه رویشگاهی داریم.