نزدیک به ۱۲۰ هزار تن وش پنبه تاکنون از مزارع کشور برداشت شده است. مجری طرح توسعه پنبه وزارت جهاد کشاورزی ضمن بیان  گفت: از ۱۲۰ هزار تن وش پنبه برداشت شده تاکنون حدود ۱۰۰ هزار تن تحویل کارخانه‌های پنبه پاک کنی شده و برداشت همچنان ادامه دارد.

ابراهیم هزار جریبی اظهار داشت: امسال پیش بینی‌ها کشت ۱۱۵ هزار هکتار کشت پنبه بود، اما به دلیل کاهش بارش و محدودیت منابع آبی، ۹۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی معادل ۸۵ درصد برنامه زیر کشت رفت.

وی افزود: برداشت وش پنبه از شهریور ماه در استان‌های گلستان و اردبیل آغاز شده و اکنون در تمام استان‌های پنبه خیز در حال انجام است.

هزار جریبی پیش بینی کرد: امسال تولید وش پنبه حداکثر به ۲۵۰ هزار تن برسد. وی ادامه داد: بیشترین سطح پنبه کاری مربوط به اراضی آبی است و میزان بسیار کمی در اراضی دیم پنبه کشت می‌شود.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی به ورود چهار کمباین برداشت پنبه به مزارع در سال جاری اشاره کرد و گفت: با ورود این چهار کمباین، برداشت وش پنبه سرعت گرفته است. وی با اشاره به این که تعداد کمباین برداشت پنبه به شش دستگاه رسیده است، اذعان داشت: با توجه به برنامه توسعه کشت پنبه در سطح ۱۵۰ هزار هکتار به ۵۰ دستگاه کمباین برداشت در سال‌های آینده نیاز داریم.

هزار جریبی کاهش ۵۰ درصدی هزینه برداشت و هزینه کارگری، کاهش ضایعات و افزایش کیفت پنبه برداشت شده را از مزیت‌های برداشت مکانیزه برشمرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی