به نظر می‌رسد که با ادامه این وضعیت بررسی رای اعتماد وزیر جهاد کشاورزی به سال ۹۹ موکول شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس از احتمال برگزاری جلسه رای اعتماد وزیر کشاورزی در سال ۹۹ خبر داد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ممکن است به دلیل بررسی بودجه سال ۹۹ در مجلس، جلسه رای اعتماد وزیر کشاورزی به سال آینده موکول شود.

وی با اشاره به عدم معرفی وزیر کشاورزی از سوی دولت به مجلس گفت: قرار بود که دولت آقای کشاورز را به عنوان وزیر کشاورزی به پارلمان معرفی کند.

وی افزود: بر اساس محدودیت زمانی که برای دولت قائل شدیم، قاعدتاً تا سه‌شنبه هفته گذشته، رئیس جمهور باید فرد مورد نظر خود را برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی به مجلس معرفی می‌کرد که جلسه رای اعتماد آن در این هفته برگزار می‌شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: بدیهی است که فرصت سه ماهه سرپرستی وزارت جهاد کشاورزی در اوایل اسفند به اتمام می‌رسد، مجلس هم تا بعد از انتخابات تعطیل است و بعد از آن هم به بررسی بودجه سال ۹۹ خواهد پرداخت؛ با این تفاسیر حتی اگر دولت وزیر پیشنهادی خود برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی را در این برهه زمانی معرفی کند امکان تشکیل جلسه رای اعتماد در اسفند وجود نخواهد داشت، چرا که مجلس درگیر مساله مهمتری به نام بودجه سال آینده کل کشور است.

وی گفت: مشخص نیست که دولت چگونه می‌خواهد با این مشکل به وجود آمده برخورد کند، بنابراین به نظر می‌رسد که با ادامه این وضعیت بررسی رای اعتماد وزیر جهاد کشاورزی به سال ۹۹ موکول شود.

منبع : دهقان نیوز