در حادثه ی سیل اخیر علاوه بر خسارت های سنگینی که به مردم عزیز و شریف در تعدادی از استان ها وارد شد متاسفانه این سیل ویرانگر جان تعدادی از هموطنان ما را نیز گرفت و ملت و بازماندگان این جانباختگان را نیز دچار غم و اندوهی بزرگ نمود . اعضای خانه کشاورز ایران ضمن عرض تسلیت این مصیبت جانگداز به خانواده های این عزیزان و مردم شریف ایران از خدای منان برای همه قربانیان این حادثه طلب مغفرت می نمایند .

جای بسی امیدواری است که دولت محترم بموقع و تا سر حد امکان کمک ها و تسهیلات لازم را برای کاهش خسارت ها و خطرهای سیل تخصیص و برنامه ریزی های لازم برای نو مهندسی تخریب های حاصل از آن انجام داده است .

همچنین خانه کشاورز از تلاش ، تدبیر و زحمات بی شائبه همه ی مردم و سازمانها و مراکز نظامی و انتظامی  و … که صمیمانه به کمک همنوعان خود همت گماردند سپاس گزاری نموده و از درگاه پرجلال کبریایی سلامتی و عزت همه آنان را مسئلت دارد و انشااله همه ماجور خواهند بود .

بی شک فضای ابراز محبت و همدردی و وحدتی که اینک در کشور پدید آمده برای تسلی خاطر بازماندگان عزیزان از دست رفته و تسکین آلام سیل زدگان مؤثر خواهد بود و بدیهی است چنین حوادثی آحاد مردم را به این فکر وا خواهد داشت که به علل چنین حوادثی بپردازند و با شناخت علل این حوادث در جهت پیشگیری از بروز اینگونه حوادث اقدام نمایند . اینکه گفته می شود حادثه خبر نمی کند سخن بجا و عمیقی است که باید مورد توجه قرار گیرد . حادثه هشداری است برای آمادگی در مواجهه و پیشگیری از خسارت ها و عواقب ناگوار آن .

بر اساس نظریه های کارشناسی و تخصصی دخالت در ساختار و مهندسی طبیعت بدون توجه به قواعد و نظام های حاکم بر طبیعت بعضاً فاجعه آفرین و خطر آفرین و خسارت زاست بنابراین در هرگونه دخالتی که در طبیعت انجام میگردد می بایست مبتنی بر آمایش سرزمین و رعایت قوانین و قواعد جاری بر طبیعت باشد و فوری ترین عملیات ضروری در شرایط فعلی بازسازی طبیعت با عملیات جنگل کاری ، توسعه پوشش گیاهی و احیاء مراتع و لایروبی رودخانه ها و مسیل ها و مجاری خروجی روان آبها و تعیین کاربریهای اراضی بر اساس مبانی علمی است که امید است مورد عنایت دولت و مردم عزیز قرار گیرد .

 

روابط عمومی خانه کشاورز