گرگان- ایمانی، دبیر خانه کشاورز گلستان گفت: در شرایط فعلی اقتصادی، دریافت حق نظاره از چاه‌های کشاورزی توسط وزارت نیرو، بار سنگینی بر دوش کشاورزان می‌گذارد و نظام‌مند بهره‌برداران را به سمت حفر چاه‌های عیرمجاز سوق می‌دهد.

علی قلی ایمانی  اظهار کرد: با اجرای طرح تعادل بخشی پروانه چاه و تعدیل آن فشار مضاعفی به بهره‌برداران بخش کشاورزی وارد می‌شود.

وی یادآور شد: دریافت حق نظاره از چاه‌های کشاورزی توسط وزارت نیرو که یکبار توسط مجلس شورای اسلامی ملقا شده بود دوباره توسط دولت در بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است.

دبیر خانه کشاورز استان گلستان افزود: در شرایط فعلی، وضعیت اقتصادی کشاورزان خوب نیست و دریافت حق نظاره توسط وزارت نیرو بار سنگینی بر دوش کشاورزان می‌گذارد.

وی با این توضیح که بر اساس لایحه پیشنهادی دولت، وزارت نیرو بسته به نوع محصول یک درصد از محصول تولیدی کشاورز را به عنوان حق نظاره دریافت می‌کند، ادامه داد:
اجرای طرح تعادل بخشی پروانه چاه‌های کشاورزی و تعدیل آن، نظام‌مند کشاورزان را به سمت حفر چاه‌های غیرمجاز برای تامین معیشت سوق می‌دهد.

ایمانی تصریح کرد: طبق قانون توزیع عادلانه آب پروانه چاه‌های عمیق کشاورزی باید هر سه سال یکبار تمدید شود اما هم‌اکنون تمدید و تعدیل سالانه و با دریافت حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: هرچند اجرای این طرح‌ها برای دولت درآمدزایی دارد اما در شرایط موجود اقتصادی فشار مضاعف بر دوش کشاورزان می‌گذارد.

منبع: بازار