همزمان با فرارسیدن ۲۲ مردادماه، روز ملی تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی، معاون توسعه تعاونی‌ها، تشکل‌ها و نظام‌های بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران باصدور پیامی این روز را گرامی داشت.

متن پیام بدین شرح است: نامگذاری یک روز خاص برای تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در تقویم ملی، بی‌تردید نشان از اهمیت غیرقابل انکار کارکرد نهاد‌های مدنی به‌طورعام و تشکل‌ها و نظام‌های مشارکت مدار به طور خاص در حل مشکلات جامعه دارد. این روز فرصتی برای به اشتراک‌گذاشتن تاثیرات مثبت فعالیت این تشکل‌ها بر جامعه و تاکیدی بر اهمیت ایجاد زمینه‌های گسترش و تعمیق مشارکت فعالانه تشکل‌ها در فرآیند‌های توسعه اجتماعی کشور و همچنین پیگیری دولت در تحقق مطالبه تشکل‌ها می‌باشد.

اکنون دولت‌ها و مردم قبول کرده اند که مناسب‌ترین راه برای حل مسائل و مشکلات و اداره کشور و نیز رسیدن به یک وضعیت مطلوب از پیشرفت فردی و اجتماعی، تنها همکاری و فعالیت دست جمعی در چارچوب ایجاد تشکل‌های گوناگون است.

فرآیند پیشرفت پایدار کشاورزی به عوامل و شرایط مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین عوامل آن، توسعه و تقویت تشکل‌ها است. از سویی، بر هیچ کس پوشیده نیست که با گسترش وظایف و تکالیف دولت ها، بهترین و سهل الوصول‌ترین راهکار برای شتاب بخشیدن به روند توسعه و پیشبرد اهداف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در قالب تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در اداره امور کشور است؛ بنابراین سازماندهی و ساماندهی تشکل‌های توانمند به عنوان یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند به عنوان ابزاری در جهت سپردن کار مردم به خود آن‌ها عمل نموده و فرصت لازم را برای پرداختن دستگاه‌های دولتی به وظایف اساسی خود فراهم آورد.

 سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، اینجانب ضمن تبریک این مناسبت به تمامی اعضای شبکه گسترده تشکل‌های بخش کشاورزی که در راستای تحقق اهداف برنامه ای، توسعه‌ای و اساسنامه‌ای در جهت کاهش مسائل بخش کشاورزی اهتمام می‌ورزند، عزت و توفیق روزافزون همه آن بزرگواران را از درگاه ایزد منان مسئلت دارم. امید است از طریق ارتقای سطوح تعاملات سازنده با تشکل‌های مردمی، بتوانیم راه خدمت رسانی به بهره برداران و کشاورزان را بیش از پیش در کنار یکدیگر هموار نماییم.

سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران/