عنایت الله بیابانی گفت: به تازگی مصوبه ای از وزارت صنعت ابلاغ شده که تعاونی ها در استان های مختلف آماده ذخیره سازی مرکبات برای شب عید باشند، در شرایط کنونی آمادگی ذخیره سازی ۱۰۰ هزار تن ذخیره مرکبات برای شب عید در کشور وجود دارد.

 در یک سال گذشته با افزایش شیوع ویروس کرونا تقاضا برای تمام مواد غذایی کاهش یافته و از آنجایی که مراسمات و… تعطیل بوده اند تقاضا برای مرکبات در کشور هم کاهش داشته است؛ با این حال همواره در زمان های خاص همچون یلدا، نوروز و… شاهد گرانی میوه جات بوده ایم؛ هرچند برخی مسئولان اعلام کرده اند که به تازگی مصوبه ای از وزارت صنعت ابلاغ شده که تعاونی ها در استان های مختلف آماده ذخیره سازی مرکبات برای شب عید باشند و در شرایط کنونی آمادگی ذخیره سازی ۱۰۰ هزار تن ذخیره مرکبات برای شب عید در کشور وجود دارد.
قائم مقام خانه کشاورز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه امسال وضعیت تولید محصولات باغی در کشور خوب بوده است، گفت: در شرایط کنونی ۷ استان در ایران تولید مرکبات دارند که فقط استان مازندران حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات برداشت کرده که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
عنایت الله بیابانی با بیان اینکه در شرایط کنونی به دلیل مشکلات اقتصادی و کاهش درآمد مردم تقاضا برای مرکبات هم کاهش یافته است، افزود: در حال حاضر در استان های مانند مازندران، آذربایحان غربی و… توان صادرات سیب به کشورهای همسایه وجود دارد و در سال های اخیر امکانات بسته بندی هم فراهم شده است.
او با اشاره به اینکه به تازگی مصوبه ای از وزارت صمت ابلاغ شده که تعاونی ها در استان های مختلف آماده ذخیره سازی مرکبات برای شب عید باشند، تصریح کرد: در شرایط کنونی آمادگی ذخیره سازی ۱۰۰ هزار تن ذخیره مرکبات برای شب عید در کشور وجود دارد. همچنین این محصولات امکان صادرات به کشورهای حوزه دریایی خزر را دارند.

منبع: خبرگزاری موج