عنایت‌الله بیابانی، قائم مقام، دبیرکل خانه کشاورز ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: متأسفانه در دوره اخیر وزارت جهاد کشاورزی عملکرد مطلوبی در بخش تعاونی‌ها دیده نمی‌شود که این مساله مشکلات زیادی را برای بازار ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه اتحادیه مرغداران میهن اعلام می‌کند که روزانه ۳۰۰ تن تخم‌مرغ توزیع می‌کرده اما هم‌اکنون به‌دلیل درگیری‌هایی که میان سازمان تعاون روستایی و این اتحادیه قدیمی پیش‌آمده عرضه تخم‌مرغ توسط این اتحادیه به صفر رسیده است که مساله باعث می‌شود بازار دچار چالش‌های جدی شود.

گندمکاران و کشاورزان از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی ناامید شده‌اند!

بیابانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنین گندم کاران در خصوص اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم و نحوه توزیع کود و سم و سایر نهاده‌ها گلایه‌های بسیاری دارند، این در حالی است که بسیاری از کشاورزان امیدوار بودند تا با روی کار آمدن یک وزیر جوان رویکردهای مثبت بسیاری در بخش مشاهده شود، اما شرایط فعلی باعث ناامیدی آنان شده است.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: اعتقاد دارم وزیر جهاد کشاورزی در بخش‌های مختلف به‌ویژه تعاونی‌ها باید تجدیدنظر اساسی کند و امور را با سازمان‌های مردم نهاد در میان بگذارد. دولت باید مسئولیت‌ها و اختیارات خود را به بخش خصوصی واگذار کند و بر امور نظارت داشته باشد.

منبع: مهر