عیسی کلانتری رئیس سازمان  حفاظت از محیط زیست یکی از موافقان سر سخت تراریخته است که حمایت وی از این نوع محصولات از زمانی که دبیرکل خانه کشاورز بود تاکنون ادامه دارد. وی در فاصله سالهای ۶۷ تا ۷۹ به مدت ۱۳ سال وزیر کشاورزی کشور بود.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد روغن‌های نباتی، سویا و ذرت وارداتی به کشور تراریخته است، اینگونه از این محصولات دفاع می کند: « این محصولات امروز بخشی از مواد غذایی جهان را تامین می‌کند. تقریبا ۹۹ درصد روغن‌های نباتی، سویا و ذرت وارداتی در کشور تراریخته است. بر اساس مطالعات من و نظر وزارت بهداشت، مصرف روغن‌های محصولات تراریخته مشکلی برای انسان ندارد. اما جنگ و دعوای‌های بی‌مورد در این زمینه است. در دنیا ۲۱۰ میلیون هکتار زیر کشت تراریخته است. این میزان بیش از ۳۰ برابر کشت آبی ما در کشور است. همچنین مخالفان تراریخته دلیل علمی برای مخالفت ندارند.»

با این حال، کلانتری که به دنبال دلیل علمی مخالفان تراریخته است، ارجاع یا سندی هم درباره واردات این میزان محصولات تراریخته ارائه نمی‌کنید. واقعیت این است که اصولا درباره واردات تراریخته هیچکدام از طرفین اسناد محکمی ندارند.

پیش‌تر این مسئول از واردات ۵٫۵ میلیارد دلار موادغذایی تراریخته به کشور گفته بود. استدلال وی این است که ایران محصولاتی مانند خوراک دام و دانه های روغنی را از کشورهایی که تراریخته تولید می‌کنند یا شرکت‌های آمریکایی که در آنجا تولید می‌کنند وارد می کند و آنهاتراریخته هستند.