تا پایان هفته اکثر نقاط کشور خشک و کم بارش است.

با توجه به گرمای هوا به کشاورزان توصیه می‌شود که دور آبیاری در مزارع و باغات را کوتاه کنند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه تا پایان هفته اکثر نقاط کشور خشک و کم بارش است، اظهار کرد: امروز با فعالیت سامانه بارشی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و قسمت‌هایی از شرق کشور بارش خواهیم داشت.

مسعود حقیقت از آغاز بارندگی در هفته آتی در استان‌های سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در مابقی مناطق به جز شمال غرب طی این هفته و هفته آتی بارش چشگیر نیست.

وی در توصیه‌ای به نوغانداران بیان کرد: با توجه به شرایط جوی به نوغانداران استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، خراسان شمالی و خراسان رضوی به سبب گرمای هوا توصیه می‌شود که دما و رطوبت جایگاه را تنظیم کنند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی ادامه داد: با توجه به شدت گرمای هوا در مناطق جنوبی توصیه می‌شود که از محلول آب و آهک بر روی پوشش گلخانه‌ها استفاده شود تا آسیبی به گلخانه‌ها وارد نشود.

وی در توصیه‌ای دیگر به کشاورزان گفت: با توجه به شیوع آفت پسیل پسته در مناطق پسته کاری به کشاورزان توصیه می‌شود که برای مبارزه از صابون‌های کشاورزی به نسبت ۳ در هزار استفاده کنند.

به گفته حقیقت، چایکاران شمال کشور این روز‌ها به سهولت می‌توانند علف هرز وجین کنند، ضمن آنکه زنبورداران مناطق جنوبی قبل از کوچ باید چراگاه پیدا کنند.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی و گرمای هوا به کشاورزان توصیه می‌شود که دور آبیاری مزارع سبزی و صیفی را کوتاه کنند.

حقیقت در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط مناسب بارش طی سال گذشته و امسال در بحث خشکسالی هواشناسی و کشاورزی مشکلی نداریم و تنها از حیث آب‌های سطحی و زیرزمینی در خشکسالی به سر می‌بریم.