بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، وزش باد شدید موقتی، رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته آینده علاوه بر این مناطق در دامنه‌های البرز شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی این وضعیت روی می‌دهد. از بعدازظهر چهارشنبه و پنجشنبه در کل استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش نسبی دما و بارش پراکنده انتظار می‌رود و در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی دو روز آینده در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر پیش بینی می‌شود و در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق و رگبار روی می‌دهد.

روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل افزایش سرعت وزش باد و گردوخاک پیش بینی می‌شود.

به گزارش تسنیم، دمای هوا در تهران نیز طی سه شنبه آینده به 41 درجه بالای صفر افزایش خواهد یافت. دمای هوای اهواز نیز امروز، فردا و روز پنجشنبه 48 درجه بالای صفر است که روز جمعه به 50 درجه افزایش خواهد یافت.

توصیف سامانه: تقویت توده هوای گرم

زمان شروع: اوایل وقت پنجشنبه 1400/04/10

زمان پایان: اواخر وقت جمعه 1400/04/11

نوع مخاطره: افزایش محسوس دما و وقوع دماهای 49 درجه و بالاتر

منطقه اثر:

پنجشنبه 1400/04/10 : مناطق غربی جنوبی و مرکزی خوزستان و جنوب ایلام.

جمعه 1400/04/11 : مناطق غربی جنوبی و مرکزی خوزستان و جنوب ایلام.

اثر مخاطره: گرمازدگی، افزایش مصرف حامل های انرژی

توصیه: صرفه جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضرور در حوالی ظهر تا اوایل غروب، آبیاری مزارع در اوایل صبح و طی شب، در ساعات گرم روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب شود، در صورت قرار گرفتن در فضای بازاستفاده از عینک طبی ضد اشعه، کلاه و … استفاده شود.