سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به وقوع سیلاب ناکهانی و برخورد صاعقه در ۴ استان کشور از بارش باران و وزش باد طی امروز تا چهارشنبه در ۱۰ استان خبر داد.

بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جو پایداری حاکم است. امروز در نوار شمالی کشور در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان،‌ خراسان شمالی و برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل وزش باد شدید موقتی، بارش پراکنده باران همراه با رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

فردا در برخی مناطق استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش پراکنده انتظار می‌رود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در ارتفاعات استان هرمزگان و از یکشنبه تا چهارشنبه در ارتفاعات هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان در ساعات بعدازظهر رشد ابر،‌گاهی همراه با بارش پراکنده،‌رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

همچنین برای نوار شمالی کشور طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است. طی 2 روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: رگبار باران، رعدوبرق ،وزش باد شدید موقت و کاهش دما بین 4 تا 7 درجه

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش دما بین 4 تا 7 درجه

منطقه اثر:

شنبه 1400/06/27 : گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی موقت، وزش تند باد موقت.

توصیه: احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی.