این همایش با رویکرد چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی کشاورزی و دامپروری شرق استان به همت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ۲۲ و ۲۳ خرداد ماه در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود شروع به کار کرد.

عباسعلی نهاردانی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: در این همایش سخنرانان ملی و استانی به تشریح سند توسعه و الگوی کشت استان سمنان و شهرستان شاهرود، آینده پژوهی در کشاورزی و راهکار‌های افزایش راندمان محصولات استراتژیک (غلات و علوفه)، سرمازدگی در محصولات باغی، زراعی و راهکارها، جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در توسعه بخش کشاورزی، تغییر الگوی پرورش دام سبک و سنگین در جهت بهبود و افزایش راندمان تولید، راهکار‌های بهینه سازی مصرف آب با توجه به شرایط منطقه، گردشگری کشاورزی، راهکار‌های تولید محصول سالم، کشت قراردادی، گیاهان دارویی (کشت و فراوری)، بکارگیری پسماند‌های کشاورزی و صنعتی در تغذیه دام با تمرکز بر وضعیت استان سمنان خواهند پرداخت.
او افزود: در این همایش دوروزه برنامه‌های اجرایی فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و دامپروری، تاسیس مدرسه کسب و کار و کارآفرینی کشاورزی، تهیه. تدوین کتاب سبز کشاورزی استان سمنان، باشگاه خدمات رفاهی آموزشی کشاورز و دامپروری و سازمان فروش کالا و خدمات کشاورزی و حمایت از صادرات کالا‌های کشاورزی نیز انجام خواهد شد.
نهاردانی گفت: این همایش با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله فرمانداری، منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه صنعتی و سایر دستگاه‌های مسئول و بخش خصوصی برگزار شده و نمایشگاه تخصصی کشاورزی نیز در حاشیه این همایش برپا شده است.

در طی این برگزاری نمایشگاه فرماندار، رییس سازمان جهاد کشاورزی شاهرود و میامی ودیگر مسئولین از غرفه خانه کشاورز در نمایشگاه همایش تخصصی کشاورزی شهرستان شاهرود بازدید نمودند که با استقبال مردم و اعضای خانه کشاورز همراه بود.قابل توجه اینکه کلیه زحمت نمایشگاه را کمیته بانوان خانه کشاورز با مدیریت آقای خنکال دبیرهیات اجرایی شاهرود واستان سمنان به عهده داشتند.

همچنین بنرهای تبلیغات گردشگری عرفانی وتوریستی در شاهرود که در همایش تخصصی کشاورزی شهرستان شاهرود از طرف خانه کشاورز به نمایش گذاشته شد.