دیدار بیش از یک ساعت مهندس عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با دکتر لاریجانی رئیس مجلس در شامگاه روز گذشته و پیش از آن با چندین نماینده اعم از اعضای کمیسیون کشاورزی و کمیسیون های دیگر، همچنین جابجایی های مختلف در مدتی کوتاه در کنار طرح رویکردی متفاوت از تولید در کشاورزی و تنظیم آن با بازرگانی و بازار، آشکار ساخت علاوه بر کارشناسان و صاحب نظران کشاورزی، بخش عمده ای از مجلس هم از آنچه که مهندس عباس کشاورز اعلام کرده است استقبال می کنند.

مهندس کشاورز به خوبی دریافته باید رابطه مجلس و کشاورزی را برای تحقق برنامه های کلان ترمیم کند، بهبود بخشد و فراتر از آن گسترش دهد و اگر قرار باشد از سوی رئیس جمهور به مجلس معرفی گردد می بایست تغییراتی در میان مدیران ارشد و معاونانی که مجلس هم نظر مساعدی در مورد آنان نداشت انجام دهد.

به واقع مهندس کشاورز نمی توانست با این اشخاص به مجلس رود. آخرین ملاقات مهندس کشاورز با رئیس مجلس نشانه خوبی در تعامل میان وزارت جهاد کشاورزی و مجلس است.

گسترش این تعامل و گفتمان می تواند بستر بازگشت اختیارات بازرگانی فعالیت های کشاورزی در قالب ماده 16 قانون موسوم به انتزاع را به وزارت جهاد کشاورزی فراهم سازد.