اختیار اعمال محدودیت در کشت برنج به استان‌ها سپرده می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق مجلس با تفویض اختیار تصمیم‌گیری در خصوص اعمال محدودیت‌ کشت برنج به شورای حفاظت از منابع آب استان‌ها موافقت کرد.

امان الله حسین پور به ایرنا گفت: در سال ۹۷ بر اساس مصوبه هیات وزیران کشت برنج در تمام استان ها به جز مازندران و گیلان، ممنوع اعلام شد اما اخیرا نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق خواستار لغو این مصوبه شدند و بر این اساس واگذاری تصمیم برای محدودیت کشت برنج به شورای حفاظت از منابع آب استان ها در این کمیسیون رای آورد.

وی گفت: واگذاری این تصمیم پس از طرح در صحن علنی مجلس و موافقت نمایندگان خانه ملت و نیز تایید شورای نگهبان، قابلیت اجرایی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه امید می رود محدودیت ها برای کشت برنج کاهش یابد، گفت: در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی و نیز شورای نگهبان،  شورای حفاظت از منابع آب در هر استان برای کشت برنج در حوزه سرزمینی خود تصمیم گیری می کند.

حسین پور خاطرنشان کرد: در کشور ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن برنج تولید می شود و میزان مصرف این محصول سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن است، بر این اساس سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن برنج باید وارد کشور شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر محدودیت ها برای کشت برنج رفع شود و قابلیت تولید در سایر استان ها وجود داشته باشد،  نیاز به واردات نخواهیم داشت.