قائم مقام خانه کشاورز:

اوضاع نابه‌سامان تغذیه امور دام باید مدیریت شود

 قائم مقام خانه کشاورز گفت: باید وضعیت‌مان در اوضاع نابه‌سامان تغذیه امور دام مدیریت شود تا بهترین کیفیت‌ها را از نظر تولید، توزیع و احیای دامداری‌ها داشته باشیم و بتوانیم رقابت کنیم.

عنایت‌الله بیابانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه «سلامت مدیریت» و «توان و انرژی جوانان» دو فاکتور مهم مدیریت موفق برای خدمت‌گذاری در این کشور است، اظهار کرد: انتخاب مدیران خوب در حوزه کشاورزی یکی از ابزار شکوفایی در عرصه کشاورزی است، اگر تجربه‌ای هم داریم باید در اختیار جوانان قرار دهیم.

قائم مقام خانه کشاورز با بیان اینکه توانمندسازی کشاورزی همواره از برنامه‌های مهم خانه کشاورز است، افزود: کشاورزی فقط زارعت، امور دام، باغبانی نیست بلکه طبق قانون اساسی هر چیزی که با آب و خاک این کشور ارتباط پیدا می‌کند، کشاورزی تلقی می‌شود.

بیابانی گفت: باید وضعیت‌مان در اوضاع نابه‌سامان تغذیه امور دام مدیریت شود تا بهترین کیفیت‌ها را از نظر تولید، توزیع و احیای دامداری‌ها داشته باشیم و بتوانیم رقابت کنیم.

وی در خصوص سرانه مصرف شیر در کشور تصریح کرد: وقتی در دنیا سرانه مصرف شیر را محاسبه می‌کنیم، اصلا با سرانه مصرف لبنیات ما در کشور قابل مقایسه نیست.

قائم مقام خانه کشاورز بیان کرد: هنوز نتوانستیم آنطور که باید نیازهای آموزشی در حوزه تولید را برطرف کنیم زیرا یکی از ابزارهای آموزشی ما تهیه امکانات و تغذیه مناسب برای افزاد تولیدکننده است، به عنوان مثال وقتی روش‌های علمی دنیا را برای پایین آوردن بار میکروبی در تولید شیر داشته باشیم، این خود ابزار موفق در ارتقای تولید شیر خواهد بود.

وی در خصوص پیگیری خسارات ناشی از بارش باران به شالیزارها، گفت: بعد از درخواست شالیزارانی که در ایام بارش باران و وقوع سیل دچار خسارت شدند، رایزنی‌های لازم با مقامات انجام گرفته که امیدواریم اقدام موثری در این راستا صورت گیرد.