نشست مشترک روز چهارشنبه مورخ 9/9/1401 اعضای خانه احزاب و خانه کشاورز با حضور عنایت اله بیابانی قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز و آقایان صفر پور، آذرباد، ایرانی و تبرایی بعنوان اعضای فراکسیون مستقلین خانه احزاب در محل دفتر مرکزی خانه کشاورز برگزار گردید.

در این جلسه در ابتدا قائم مقام خانه کشاورز اهداف و فعالیت های خانه را عنوان نمود و اظهار داشت خانه کشاورز به عنوان نهاد دیده بان حقوق کشاورزان بیش از بیست سال در اندیشه تعدادی کشاورز پیشرو شکل گرفت و تقاضای تشکیل آن به وزارت کشور تحویل داده شد و در نهایت از سوی کمیسیوم ماده 10 احزاب تایید و پروانه آن توسط وزارت کشور صادر گردید.

بررسی مشکلات ساختاری که مانع تحقق بسترها می شود و دستیابی زمینه های مساعد برای رشد، از انگیزه های تشکیل این سازمان به شمار می آیند. همچنین نبود تشکلی منسجم که صدای کشاورزان را به گوش دولتمردان و حکومت برساند سبب شد تا با پیگیری های مستمر کشاورزان خانه کشاورز بنا شود.

در ادامه اعضای کمیسیون فراکسیون مستقلین خانه احزاب اظهار داشتند دولت ها توجه لازم را به احزاب نداشتند و خانه احزاب علی رغم تلاش روسا در دوره های پیشین هنوز جایگاه خود را در جامعه پیدا نکرده است. مردم نیز احزاب را بعنوان یک حرکت مبنی بر چارچوب نظام نوین و اسلامی که میتواند نقش آفرین باشد تصور نمی کنند بنابراین در نهایت این احزاب هستند که باید خودشان را جدی و ماثر بدانند. معمولا در عملکرد خانه احزاب بر اساس شرایط جامعه نشست هایی برگزار می شود و خانه احزاب دیدگاه های خود را پیرامون این موضوع ها بیان می کند.

در پایان از همکاری ها و تعامل بیشتر خانه احزاب و خانه کشاورز صحبت شد.