دبیرخانه کشاورز گلستان گفت: با اختصاص زمین مرکز تحقیقات جهادکشاورزی گنبدکاووس به طرح نهضت ملی مسکن قلب کشاورزی گلستان هدف قرار گرفته و در معرض نابودی است.

 علی قلی ایمانی عصر یکشنبه در نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان اظهار کرد: زنگ خطر نابودی تولید کشاورزی استان گلستان به صدا درآمده است، محصولاتی نظیر سویا، کلزا، و حتی دام استان وضعیت خوبی ندارد.

دبیر خانه کشاورز گلستان، افزود: فقط گندم و جو در گلستان باقی مانده که تا حد زیادی وابسته به شرایط جوی و نزولات آسمانی است و باید برای جمعیت کثیری که معیشت آنها در استان گلستان وابسته به کشاورزی است تصمیم درست گرفته شود.

وی با انتقاد از عملکرد نمایندگان گلستان، گفت: مسبب خشک شدن اترک، سد شیرین دره است و نمایندگان استان تا امروز نتوانسته‌اند حقابه استان گلستان را بگیرند.

ایمانی بیان کرد: سرشاخه‌های اترک را در خراسانی شمالی بسته‌اند و کسی پیگیر نشده است.

دبیر خانه کشاورز گلستان گفت: قلب کشاورزی استان گلستان در مرکز تحقیقات کشاورزی گنبد با اختصاص زمین‌های آن به طرح نهضت ملی مسکن هدف قرار داده شده است.

وی بیان کرد: مرکز تحقیقات گنبد نقش سازنده در پایداری در تولید امنیت غذایی با پوشش ۴۰۰ هزار هکتار زمین دیم استان و کشوری را با معرفی ارقام ایفا می‌کند و نباید اراضی آن تغییر کاربری داده شود ولی متأسفانه صدای اعتراض هیچ نهادی بلند نشده است.

ایمانی افزود: با تغییر کاربری تولید بذر دیم و تحقیقات روی اقلام دیم در کشور به مخاطره می‌افتد و نباید برای حل مشکل مسکن مشکلات بزرگ‌تری را در کشور ایجاد کنیم.

دبیر خانه کشاورز گلستان ادامه داد: ما باید به موضوعات مختلف به صورت کلان نگاه کنیم و مسائل را ریشه‌ای درمان کنیم تا جلوی نابودی کشاورزی استان و کشور گرفته شود.

مهر/