تالش- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تولید ۱۴۰ هزار تن کیوی و صادرات ۹۰ هزار تن به کشورهای مختلف خبر داد.

صالح محمدی اظهار داشت: ما امسال برای پنجمین سال متوالی برداشت باریجه در ۵۰ هکتار از بخش مرتعی استان را به میزان حدود ۶۰۰ کیلوگرم داشتیم که احیای این گونه نیز به وسعت ۱۵ هکتار انجام گرفته است

محمدی ضمن بازدید از یک واحد سردخانه و سورتینگ کیوی شهرستان بیان داشت: سطح زیرکشت کیوی در تالش ۴۱۵۰ هکتار است که امسال با افزایش تولید نسبت به سال قبل ، میزان ۱۴۰ هزار تن کیوی تولید و تاکنون ۹۰ هزار تن صادرات داشتیم.

محمدی افزود: شهرستان تالش با داشتن ۴۶ واحد سردخانه ظرفیت نگهداری ۱۰۰ هزارتن محصولات کشاورزی را دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: افزایش مصرف کود در شالیزارهای گیلان منجر به افزایش تولید برنج سفید در سال آینده خواهد شد.

سید علی موسوی با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف سازمان جهاد کشاورزی استان این است که عملکرد تولید را در سطح واحد بالا ببرد و جبران کمبود کود می تواند در جهت تحقق این هدف مهم موثر باشد.

وی افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شده در سال زراعی گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن مصرف شد و این افزایش مصرف کمک کرد تا شاهد افزایش ۱۵ درصدی تولید برنج سفید در استان باشیم.

موسوی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم در سال زراعی پیش رو نیز مصرف کود در شالیزارها به میزان کافی صورت گیرد و علاوه بر این به دنبال مدیریت مصرف آب برای تولید برنج سفید گیلان نیز هستیم.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: همه تلاش ما این است که شالیزارها برای تولید برنج حفظ شوند و افراد این اراضی ارزشمند را به صورت نکاشت رها نکنند تا برای تبدیل ویلا در معرض فروش بگذارند.

جهاد کشاورزی گیلان/