کشاورزان پس از دریافت کارت از طریق کارگزاری‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نسبت به خرید کودهای کشاورزی اقدام کنند.

به منظور تامین به موقع منابع مالی لازم برای تهیه و تدارک کود و سموم شیمیایی مورد نیاز برای افزایش تولید محصولات استراتژیک کشاورزی و در اجرای تفاهم نامه منعقده بین بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی مقرر شده است “کشاورزکارت” را با هدف خرید نهاده های کشاورزی در اختیار ذی‌نفعان بخش قرار می‌گیرد.

حمید رسولی مجری طرح خودکفائی کودهای کشاورزی و مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهار کرد: طبق اعلام بانک کشاورزی، بیست هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع داخلی بانک کشاورزی و در قالب کارت هایی تا سقف ٢٠٠ میلیون ریال در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی افزود: این کارت صرفا برای خرید کود و سم مورد نیاز کشاورزان شارژ شده و قابلیت استفاده در بیش از ۳۵۰۰ پایانه فروش کارگزاران مورد تایید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را دارد.

رسولی تصریح کرد: کارمزد این تسهیلات  ١٢ درصد در سال است و چک های برگشتی و بدهی سررسیده احتمالی کشاورزان مانع از صدور و اعطای “کشاورز کارت” نخواهد شد.

مجری طرح خودکفائی کودهای کشاورزی گفت: کشاورزان متقاضی دریافت “کشاورز کارت” می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت درخواست تسهیلات وزارت جهاد کشاورزی در سامانه سیتا به آدرس www.cita.maj.ir  نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کرده و پس از دریافت کارت از طریق کارگزاری‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نسبت به خرید کودهای کشاورزی اقدام کنند.

منبع: ایانا