به نام خدا

واژه کشاورزی تداعی کننده شادابی و طراوت است. رویش و زایش از خصوصیات امر کشاورزی است. کشاورز در متن طبیعت، به خدا نزدیکتر است و پیام آور زندگی و شادابی برای انسان ها است. ابتدایی ترین و اساسی ترین نیازهای جامعه را کشاورزان تامین می کنند. هم چنین در دنیای صنعتی امروز کشاورزی نقش ممتاز و بی بدیلی در تامین نیازهای صنعتی یک جامعه دارد. امروز با توجه به اهمیتی که محیط زیست در جهان پیدا کرده است، نقشی که کشاورزی سالم در بهبود محیط زیست دارد، نقشی ممتاز و بی نظیر است. یکی از مزایای نسبی ما کشاورزی است که متاسفانه به لحاظ عدم بهره گیری از پشتوانه های زیر بنایی و فعالیت ها علمی نتوانسته ایم از ظرفیت های موجود کشور آن گونه که باید و شاید استفاده کنیم. شاید کمتر از نیمی از ظرفیت ها آن هم با روش های کمتر علمی و سنتی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
بسیاری از صاحب نظران اعقتاد دارند که بدون مشارکت دولت، بخش خصوصی و تشکل های غیر دولتی، اداره جوامع و کشورها ناممکن خواهد بود.
اهداف تشکل های مردمی و سازمان های غیر دولتی اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی، جلب مشارکت مردمی، ایجاد، گسترش و تقویت هماهنگی میان دولت و مردم، پایداری در تولید و مصرف و بالاخره افزایش بهره وری در استفاده از منابع می باشند.
تشکل خانه کشاورز، پس از سال ها پیگیری از سوی تعدادی از کشاورزان پیشرو کشور، بالاخره در تاریخ 5/6/1379 مجوز فعالیت خود را از سوی وزارت کشور (کمیسیون ماده 10 قانون احزاب) اخذ نمود.
بر اساس ماده 5 اساسنامه خانه کشاورز، هدف خانه سازماندهی و هماهنگ نمودن کشاورزان در سراسر کشور به منظور حمایت و احقاق حقه سیاسی ، اجتماعی، اقتصادی و انسانی کشاورزان ایران می باشد.
کمیته امور بانوان یکی از کمیته های تخصصی خانه کشاورز می باشد.
این کمیته با توجه به این امر که زنان، نقش اصلی و اساسی در توسعه کشاورزی داشته و به تبعیت از این موضوع که “نیمی از زنان مستقیما در تولید نقش دارند و نیمی دیگر نیمه دوم مولدین (مردان) را در دامان خود پرورش می دهند” می‌باید به این گروه عظیم دانش آنان و حقوقی حقه شان بنماید.
یکی از وظایف کمیته امور بانوان خانه کشاورز شناسایی زنان کشاورز و مولد در همه زیر بخش های مرتبط با کشاورزی می باشد که تعدادی از بانوان کارآفرین را به شرح زیر معرفی می نماید.