حسینی پور، استاندار مازندران با اشاره به این که صادرات قدرت بین المللی استان را افزایش می دهد، گفت: ۵۰ هزار تن مرکبات در استان آماده صادرات است.

سید محمود حسینی پور با اظهار این که صادرات قدرت بین المللی استان را افزایش می دهد، گفت: در حال حاضر بهترین کیوی کشورهای منطقه در مازندران تولید می شود و بازار خاص خود را دارد.

وی افزود: همچنین برخی ارقام مرکبات استان نیز در کشورهای منطقه شناخته شده است و باید برندهای بزرگی از صنایع تبدیلی در استان مازندران ایجاد شود.

وی با عنوان این که امروز ۱۵ محصول دانش بنیان در صنایع تبدیلی از برنج تولید می شود، گفت: این محصولات در کشورهای همسایه طرفدار زیادی دارد و قیمت محصولات دانش بنیان چندبرابر برنج خام است.

استاندار مازندران با اظهار این که برای اولین صادرات برنج انجام شد و تعرفه گمرگی صفر شده است، گفت: برنج استان تاکنون به روسیه و کشورهای عربی صادر شد و قرارداد صادرات آن به کشورهای مختلف بسته شده است.

وی افزود: هر سال برای صادرات مرکبات استان گرفتاری داشتیم در حالی که میزان تولید با بهره وری و فناوری دانش بنیان باید سه برابر شود و امسال برای اولین بار اولین محموله مرکبات به میزان ۱۰ کانتینر و ۲۲۰ تن از بندر امیراباد صادر شدو ۵۰ هزار تن مرکبات نیز آماده صادرات است.

خبرنگار بازار/